Q: Behöver jag en inloggning för att köpa på hemsidan?
A: Nej, du behöver inte, det är bara ett alternativ. Om du är återförsäljare bör du dock kontakta oss för att skapa en inloggning så att du kan se dina nettopriser.
Q: Kan du skicka mig delarna pr postförskott?
A: Nej, vi skickar alla paket med GLS och de har inte denna tjänst. Om du har problem med betalningen på sidan, vänligen kontakta oss så att du kan få ett kontonummer för ev Banköverföring.
Q: Hur hittar jag den del jag behöver?
A: Du kan söka via sökfältet, eller så kan du välja via märke eller typ, då har du möjlighet att välja, typ – fabrikat – kategori – modell – typnummer/produktnummer.
Hittar du inte det du söker kan du ringa/använda vårt kontaktformulär, vi kan för det mesta få de varor som inte finns på hemsidan.
Q: Jag behöver bara beställa en liten reservdel, kan du inte bara skicka den i ett kuvert för en liten summa?
A: Alla våra paket skickas med GLS till fast pris. Med GLS kan vi spåra paketet från det att vi skickar det tills du får det som kund. Det kan man inte göra med ett vanligt kuvert.
Q: Varför skickar du inte med Post Danmark istället?
A: Det är vår bedömning att GLS har den bästa servicen och ger kunden det bästa alternativet för att spåra försändelsen.
Q: Vad händer om jag inte är hemma när GLS vill leverera paketet?
A: Då lägger GLS en lapp i din brevlåda. På lappen hittar du ett telefonnummer som du kan ringa och träffa avtal om nytt leveransdatum eller ev. en alternativ leveransadress, du har även möjlighet att skriva ett meddelande till GLS i kommentarsfältet (måste t.ex. stå i garage), du har även möjlighet att välja att få paketet levererat till närmaste GLS paketbutik.
Q: Hur lång är leveranstiden för varor som inte finns i lager?
A: Då vi säljer reservdelar till många olika märken från fabriker runt om i världen beror leveranstiden naturligtvis på vilket märke som beställs. Vanligtvis tar det 2-4 dagar, medan andra märken tar upp till 3 veckor. Vänligen kontakta oss för en mer exakt leveranstid för den specifika delen.
Q: Som återförsäljare skulle jag vilja lämna in en produkt för reparation, vad gör jag?
A: Om du inte redan har en inloggning till vår webbplats, vänligen kontakta oss för att få en. När du är inloggad måste du skapa en RMA på produkten, där du beskriver felet så bra som möjligt. Du skriver sedan ut reklamationssedeln som dyker upp, så att du får ett RMA-nummer. Med RMA-numret kan du kontrollera status för reparationen dygnet runt via vår hemsida.
Q: Vad händer om jag har en defekt produkt som jag vill reparera?
A: Om det är en garantireparation bör du gå till återförsäljaren där du köpte produkten och be dem skicka produkten för reparation. På så sätt sparar du också fraktkostnaderna för inlämning. Du är också välkommen att returnera den defekta produkten till vår adress.
Om det är en allmän reparation utanför garantin är du också välkommen att lämna in den defekta produkten till vår adress, eller boka en reparation via vår hemsida.